ساخت سفارشی دکل مهاری

ساخت دکل مهاری نیاز به رعایت کردن قواعد خاصی می باشد و امکان ساخت دکل مهاری به صورت سفارشی و در اندازه های مورد نظر شما نیز وجود خواهد داشت.

آشنایی کامل با ساخت دکل مهاری و انواع آن

ساخت دکل مهاری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و در این مرحله باید به موارد مختلفی توجه شود و از جمله مهمترین موارد می توان به میزان فشاری اشاره کرد که از طرف باد به دکل وارد خواهد شد. دکل های مهاری امکان ساخت سفارشی نیز خواهند داشت و می توانید دکل مورد نظر را متناسب با ویژگی های خاص خریداری نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری در رابطه با ساخت دکل مهاری ارائه نموده ایم:

تصویر1
ساخت دکل مهاری

دکل های مهاری امروزه یکی از پرکاربردترین انواع دکل ها می باشند و به همین دلیل نیز شاهد ساخت دکل مهاری در انواع اندازه ها و شکل های مختلف هستیم. این دکل ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و می توانید از آن ها در مصارف مختلفی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که دکل های مهاری به گونه ای ساخته می شوند که عرض آن ها در تمامی بخش های آن به یک اندازه بوده و توسط سیم های مهاری، تعادل آن حفظ خواهد شد. بی شک تابه حال شاهد دکل هایی بوده اید که دارای پایه های بزرگ و پهن هستند که این نوع دکل ها امروزه به دلیل اینکه جای بیشتری اشغال می کنند کمتر مورد توجه قرار گرفته و جای خود را به دکل های مهاری داده اند چرا که هم جای کمتری اشغال کرده و هم مقاومت بسیار بالا تری خواهند داشت. این دکل به گونه ای در هم تنیده ساخته می شود که امکان جدا شدن هیچ یک از ساختار آن وجود نخواهد داشت. دکل های مهاری در مدت کوتاهی نصب خواهند شد و می توانید در کمترین زمان ممکن آن را نصب و استفاده نمایید.

تصویر2
نصب و ساخت دکل مهاری

مرحله نصب را می توان مهمترین مرحله ای دانست که حتما باید به آن توجه داشته باشید. سازنده دکل مهاری شرکت ROHN می باشد که این شرکت در کانادا بوده و برای اولین بار از دکل مهاری رونمایی کرد. در ساخت دکل های مهاری نبش برای بدنه دکل بکار گرفته می شود و البته نبش برای نوعی از دکل ها استفاده می شود که مقاومت بالایی نیاز دارد و دکل های معمولی از لوله و میلگرد ساخته می شوند. توجه داشته باشید که این دکل در یک محل مستحکم مانند بتن نصب خواهد شد و سیم های مهار نیز از جای جای دکل به بخش های مختلف زمین بسته می شوند و این سیم ها هستند که تعادل دکل را حفظ می کنند. یکی از مهمترین مزیت های ساخت دکل مهاری را می توان وزن پایین آن دانست و به همین دلیل می توان به سادگی آن را نصب نمود. قیمت این نوع دکل ها نیز در مقایسه با سایر انواع دکل ها مناسب تر خواهد بود. پایه های این دکل با اینکه بسیار کوچک می باشد و هیچگونه پایه جانبی در آن شاهد نیستیم اما سیم های مهاری این دکل باید در فضای زیادی گسترده شوند. نصب دکل بسیار ساده می باشد و تنها باید دکل را در محل تعیین شده قرار داده و مشغول به بستن پیچ و مهره های آن شوید.

تصویر3
طراحی دکل های مهاری

توجه نمودن به موارد مختلفی جهت ساخت دکل مهاری ضروری خواهد بود و از جمله این موارد می توان به میزان بار دکل اشاره کرد. در طراحی و ساخت دکل مهاری باید حتما المان هایی را در نظر بگیرید که از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

–         علاوه بر بار کلی که بر دکل وارد می شود باید برآورد شود که به وسیله وزش باد چه میزان وزن بر دکل وارد خواهد شد تا تمامی بخش های دکل متناسب با فشار وارده ساخته شود.

–         بستن دکل مهاری با استفاده از مهار ها سبب خواهد شد که در صورت بروز زلزله کمترین خسارات را از دکل شاهد باشیم و البته باید برآورد نمایید که در اثر وقوع زلزله باید دکل چه مقاومتی داشته باشد.

–         پیروی کردن از استاندارد های ساخت دکل مهاری نیز ضروری خواهد بود چرا که رعایت کردن استاندارد های کلی دکل سبب خواهد شد که هم استقامت دکل بالا رفته و هم ساختار دقیق تری داشته باشد.

تصویر4
کاربرد های دکل مهاری

ساخت دکل مهاری به گونه ای است که امکان استفاده از آن در صنایع مختلف را مهیا نموده است و می توانید در مصارف مختلفی از این دکل استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اصلی ترین کاربرد این دکل برای آنتن های بی سیم، آنتن های وایرلس، آنتن های اینترنتی، دیش های کوچک و… می باشد. در حالت کلی دکل های مهاری برای سازه های کم وزن ساخته شده اند و به دلیل اینکه وزن بسیار پایینی دارد امکان نصب بر روی انواع سازه ها را خواهد داشت و می توانید بر روی یک صفحه بتنی و یا فلزی آن را نصب نمایید. این دکل ها را می توانید در انواع اندازه های مختلف مشاهده نمایید چرا که عرض دکل های مهاری می تواند متفاوت باشد و برای پی بردن به عرض دکل های مهاری می توانید به عدد روبروی حرف G توجه داشته باشید چرا که این عدد نشان دهنده عرض دکل های مهاری می باشد. برای مثال در صورتی که اقدام به خرید دکل مهاری به شماره G30 نموده اید قاعده این دکل 30 سانتی متر خواهد بود. ساخت دکل نیز به گونه ای است که فشار های وارده از هر طرف توسط نبش و یا میله ها کنترل خواهد شد و مهار ها نیز می توانند در این کار کمک نمایند.

تصویر5
ساخت سفارشی دکل مهاری

ساخت دکل مهاری به صورت سفارشی نیز امکان پذیر خواهد بود. برخی افراد دکل های مهاری را برای مصارف مختلفی نیاز دارند و به همین دلیل ممکن است متناسب با فشار وارده بر دکل قاعده خاصی را از دکل نیاز داشته باشند که در اندازه های پیش فرض دکل موجود نیست و یا ارتفاع مد نظر آن ها متفاوت می باشد. این افراد می توانند اقدام به ساخت سفارشی دکل های مهاری نمایند. اندازه های دکل مهاری می تواند تا هر اندازه ای متفاوت باشد اما باید بدانید که حتما تمامی استاندارد ها باید رعایت شود و در صورت عدم رعایت شدن استاندارد های دکل مهاری، مقاومت آن پایین تر خواهد آمد که بی شک هیچ فردی این انتظار را نخواهد داشت.
قیمت دکل مهاری

قیمت یکی از مواردی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید و در رابطه با قیمت دکل های مهاری نمی توان یک رقم خاص در نظر گرفت چرا که قیمت دکل های مهاری به موارد مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل قیمت آن متغیر خواهد بود. لازم به ذکر است که هرچه اندازه دکل بیشتر شود قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت، برای مثال در صورتی که اندازه قاعده دکل افزایش یابد میزان قیمت آن نیز متناسب با آن افزایش پیدا خواهد کرد. در حالت کلی قیمت دکل مهاری با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد مناسب بوده و امکان خرید برای همگان وجود خواهد داشت. جهت برآورد و یا مشاهده قیمت دکل مورد نظر می توانید به وب سایت های اینترنتی معتبر در این زمینه مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.